29 Eylül 2016 Perşembe

KIŞLIK DOMATES SOSU NASIL YAPILIR

65. Bölüm: KIŞLIK DOMATES SOSU NASIL YAPILIR


Merhabalar... Sizlere bu bölümde kışlık domates sosunu nasıl hazırladığımı göstermek istiyorum. Tadı hoşuma giden domateslerle, yazın sonlarına doğru hazırlıyorum ve yaz kokulu domateslerim kış boyunca elimin altında oluyor. Ben genellikle, orta boy kavanoz kullanıyorum ama siz ihtiyacınıza göre elbette daha büyük ya da küçük kavanozlar kullanabilirsiniz.


MALZEMELERİMİZ:

4 kilo domates
4 tatlı kaşığı iri taneli tuz

AYRICA İHTİYAÇ DUYABİLECEKLERİNİZ: 

7 adet 1/2 litrelik kavanoz
7 kapak (yeni)
El blendırı 
Maşa
Tutacak
2 tencere (biri büyük)


YAPILIŞI:

Domateslerin sapını, çöpünü varsa bozulmuş yerlerini kesip irice doğrayın.
Ben vitamini için kabuklarını soymuyorum, siz arzu ederseniz soyabilirsiniz.
Doğradığınız domatesleri büyük tencereye alın ve aralarda tuz serpiştirin.
Ben kilo başına 1 tatlı kaşığı tuz kullanıyorum, toplamda 4 kaşık attım.
Tüm domatesler bitene kadar aynı şekilde tekrarlayın.
Ve tencereyi harlı ateşte ısıtmaya başlayın.
Bu arada başka bir tencerede su kaynatmaya başlayın.
Domatesleri ara sıra karıştırın.
10 dakika kadar ya da tenceredeki hacimleri 1/4 oranında azalana kadar pişirdikten sonra el blendırı ile püre haline getirin. 
5 dakika kadar daha orta ateşte pişirin.
Bu arada kapakları kaynamakta olan suya atın, 5 dakika boyunca onlar da kaynaya dursun.
Sosu ocaktan alın ve kepçe yardımı ile dikkatlice kavanozlara bölüştürün.
Üstlerinde biraz boşluk bırakın.
Kavanozların ağzını temiz bir bez ya da kağıt havlu ile silip temizleyin.
Kavanozu tutacak (ya da havlu) ile kavrarken, kapağı bir maşa yardımı ile kaynayan sudan, suyunu süzerek alın.
Kavanozun üstüne yerleştirip sıkıca kapatın.
Ve kavanozu hemen baş aşağı çevirin.
Tüm kavanozlar bitene dek tekrarlayın ve tamamen soğuyana dek (yaklaşık 7-8 saat) dokunmayın.
Sızdırıp sızdırmadığını kontrol edin, sızan varsa dolaba atın ve ilk onu tüketin ya da en baştan aynı işlemleri uygulayın.
Karanlık ve serin bir yerde muhafaza edin.
Kullanmak istediğinizde bir bıçak yardımı ile havasını alıp "PSSST" sesini duyduktan sonra açın ve afiyetle tüketin.


HAZIR :) Afiyet Olsun!
Açıklamalı video için tıklayınız 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder